Veelgestelde vragen over het bestellen van geboortekaartjes

Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op jouw vraag er hieronder niet bij,
neem dan contact op. Ik help graag!

 

 

Opmaak geboortekaartje

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?  
Maak dan twee kaartjes op, een jongens kaartje en een meisjes kaartje en sla beide kaartjes op in je account. Als je kindje geboren is pas je het juiste kaartje en kan je de gewenste oplage bestellen.
 
Hoe kan ik de kleuren van mijn kaartje bepalen? 

De kleuren van je beeldscherm wijken altijd af van de kleuren van het gedrukte kaartje. Om de kleuren goed te kunnen beoordelen adviseren wij je om altijd een proefdruk te bestellen. Je kunt de kleuren en de kwaliteit van de papiersoort goed beoordelen.

Kan ik hulp krijgen bij het opmaken van mijn kaartje? 

Ja dat kan!. Stuur ons een mailtje en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je graag aangepast wilt hebben. Wij kijken dan graag even met je mee en passen het indien nodig voor je aan.

Kan ik het ontwerp van een kaartje aan laten passen?  

Ja, dat kan! Er is heel veel mogelijk. Laat ons even via de mail weten wat je wensen zijn. Als het eenvoudige aanpassingen zijn (zoals kleuraanpassingen, iets weghalen of kleine elementen toevoegen) dan kunnen wij het ontwerp aanpassen. Wij plaatsen deze aangepaste versie dan in je account zodat je hier weer zelf mee aan de slag kunt. Hier worden geen extra kosten voor berekend. Voor complexere aanpassingen of een ontwerp op maat sturen wij eerst een prijsopgave.

Kan ik het kaartformaat (liggend, staand, vierkant, enkel of dubbel) omzetten?  

Wij helpen je graag met het aanpassen van het formaat van je gekozen kaartje. Stuur ons een mailtje en geef aan om welk kaartje het gaat en wat het gewenste formaat is.

Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?  

Jouw kaartjes worden in je account opgeslagen. Zolang je het account bij Petite Fleur aanhoudt blijven deze bewaard. Pas als je jouw account verwijdert, dan worden al je gegevens (ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes) verwijderd.

Is het ook mogelijk om andere lettertypes te kiezen?  

Op de site heb je keuze uit heel veel verschillende lettertypes. Helaas is het niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in de editor voorkomen, te gebruiken. Wij kunnen evenueel wel jouw tekst in het door jou gewenste lettertype als afbeelding inladen.

Ik heb zelf een leuke afbeelding of illustratie gevonden. Kan ik die gebruiken?  

Natuurlijk kun je eigen (gevonden) afbeeldingen en illustraties uploaden en verwerken in je kaartje. Let er wel goed op dat je de afbeelding mag gebruiken of dat er auteursrechten op rusten. Petite Fleur is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf.

Kan ik de achterzijde van de kaart laten bedrukken?  

Jazeker, bij Petite Fleur kun je de voorzijde, achterzijde en de binnenzijde van het kaartje laten bedrukken.

Zijn de kaarten van Petite Fleur duurzaam?  

Alle kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we per bestelling precies het aantal produceren wat de klant via onze webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke -dus 100% niet giftige- ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

 

Proefdruk

Wat kost een proefdruk  

Een proefkaart kost € 1,- en een proefkaart met folie kost € 2,50. Je ontvangt dan gelijk een setje met de papiersoorten en de envelopkleuren.

Hoe bestel ik een proefkaartje?  

Heb je een mooi kaartje uitgekozen? Maak deze dan op met je eigen tekst en sla hem op. Handig, want dan kun je het kaartje later makkelijk terugvinden en eventueel nog verder aanpassen. Vervolgens kun je via je account de proefkaart bestellen.

Hoeveel proefkaartjes kan ik bestellen?  

Voor € 1,- (€ 2,50 voor een foliekaart) kun je een proefkaartje bestellen. Zo kun je de kwaliteit en de kleuren van de kaartjes goed beoordelen. Wil je meer proefkaarten bestellen dan betaal je de gewone stuksprijs.

De kleur van mijn 1e proefkaart wijkt af van de 2e proefkaart. 

Iets kleurverschil is het gevolg van het drukken op verschillende momenten. De drukpers is gevoelig voor veel omgevingsfactoren zoals luchtvochtigheid. De kleurverschillen moeten wel binnen een bepaalde tolerantie vallen. Ook de papiersoort heeft invloed op de kleur: de ene papiersoort kan witter zijn dan de ander en ook dat is van invloed op de kleur. Controleer dus eerst of beide kaartjes op dezelfde papiersoort zijn gedrukt. Is het verschil extreem, stuur ons dan per mail een duidelijke foto van de 2 kaartjes naast elkaar. Wij zullen het kleurverschil dan beoordelen en nemen dan contact met je op.

Ik heb geen account aangemaakt en mijn proefkaartje niet opgeslagen. Hoe kan ik mijn proefkaart terugzien? 

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en ons een berichtje stuurt dan slaan wij de proefdruk daar voor je op.

 

Bestellen

Wat als het invoeren van de bestelling niet lukt? 

Dan kun je gewoon even bellen (085-0438028) of mailen en dan helpen we je graag!

Hoe kan ik de oplage van het geboortekaartje bestellen?  

Via je account kun je heel eenvoudig de gewenste oplage van je kaartje bestellen. Log in en open het opgeslagen kaartje. Pas de laatste geboortegegevens aan en klik op "voorbeeld bekijken". Controleer nogmaals het hele kaartje. Klik vervolgens op "Ja, deze wil ik" om het kaartje te bestellen. Kies vervolgens voor "pakket ontvangen" en kies het gewenste kaartformaat, papiersoort en envelop en geef het gewenste aantal kaarten op en eventuele extra producten. Is je bestelling compleet, klik dan op "voeg toe aan winkelmandje". Nu zie je een totaal overzicht van je bestelling en worden direct de totale kosten berekend. Klik op "Ik ga bestellen" controleer de verzendgegevens, kies de verzendmethode en reken af via de betaalpagina. De bestelling komt bij ons binnen nadat de betaling geaccordeerd is. Als de bestelling voor 18.00 uur bij ons binnen is, dan worden de kaartjes dezelfde dag gedrukt en verzonden.

Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?  

Op maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld, dezelfde dag verzonden. Je ontvangt je kaartjes in de doorgaans de volgende dag.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Petite Fleur bestellen? 

Ja, dat kan uiteraard. Verzending buiten Nederland en België heeft een toeslag van € 3,50. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan even contact met ons op.

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat? 

Ons productieproces is volledig geautomatiseerd. Bestellingen die geplaatst worden, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te bellen [085-0438028] of te mailen en geef dan in het onderwerp even aan dat het URGENT is. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is. Is dat nog niet het geval dan kunnen we je bestelling annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen.

 

Prijzen

Wat kosten de geboortekaarten bij Petite Fleur? 

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Bij onze prijzen overzicht pagina kun je de precieze kosten voor de kaartjes bekijken. En als je een kaartje bekijkt kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator. De bezorgkosten in Nederland en België voor jouw bestelde kaarten zijn bij Petite Fleur helemaal gratis. Een overzicht van al de kosten vind je hier! Je kunt ook je kaartjes rechtstreeks versturen naar één of meer adressen! Voor slechts €1,25 extra per kaartje (postzegel inbegrepen) worden de kaartjes direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden.

Kan ik korting krijgen? 

De prijs voor de geboortekaartjes wordt bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels), hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Verder zijn ook het formaat en de papiersoort van invloed op de prijs. Je kunt de prijs van jouw kaartje alvast berekenen met onze prijzencalculator.

Is de prijs inclusief drukkosten? 

Ja, als je een bestelling plaatst bij Petite Fleur, dan zijn er geen onverwachte kosten: - Alle prijzen zijn inclusief BTW. - Er komen geen drukkosten meer bovenop de prijs -

 

Verzending & Levering

Wat zijn de verzendkosten? 

De verzending De verzendkosten bedragen € 3,95 voor de bestellingen tot 50 stuks en € 4,95 vanaf 50 stuks. De verzendkosten zijn niet van toepassing voor de proefdruk en directe verzending naar geadresseerden. Voor verzending buiten Nederland en België geldt een toeslag van € 3,50. Wil je jouw kaartjes in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen? Neem dan even contact met ons op.

Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden? 

Jazeker! Wij bieden een speciale direct verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen. - Kies bij het bestellen voor rechtstreeks verzenden. - Vul daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of het is mogelijk met een Excel bestand meerdere adressen tegelijk te uploaden. Download het voorbeeld adressen Excel bestand hier.

Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen? 

Ja, dat kan. Wij adviseren dan om 2 om bestellingen te plaatsen. Eén bestelling voor jezelf door "Pakket bestellen" te kiezen in het bestelformulier. Bij tweede bestelling die je graag rechtstreeks naar vrienden en familie kies je voor "Rechtstreeks verzenden", daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel bestand.

Vanaf welk aantal kaartjes wordt mijn bestelling pakketpost? 

Bestellingen vanaf 20 kaartjes of enveloppen worden als pakketpost verzonden. Indien er minder dan 20 kaartjes of enveloppen worden besteld dan worden deze met de reguliere post verstuurd als brievenbuspost. Hou er rekening mee dat de bezorging van reguliere brievenbuspost iets langer kan duren. Dit is afhankelijk van de bezorgmomenten, in Nederland van dinsdag t/m zaterdag, doorgaans binnen 24 uur.

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu? 

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via 085-0438028. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Kan ik mijn bestelling retour sturen? 

Alle bestellingen op Petite Fleur zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op onze bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Petite Fleur garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Kan ik achteraf betalen? 

Ja, dat kan. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact met ons op, zodat wij achteraf een factuur kunnen sturen. Binnenkort stappen we over op een andere aanbieder van online betaalmethoden, waarbij ook voor de optie ‘after-pay’ gekozen kan worden.

Ik woon in België. Geldt hier een speciale levertijd voor? 

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland.

Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes

Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag vóór 18.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 werkdagen bij jou aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op.

Bestellingen met meer dan 20 kaartjes

Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat jouw bestelling met de pakketpost mee. Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL draagt het pakket over aan bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. Zo kan je snel de kaarten aan je familie en vrienden sturen.

 

Enveloppen

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen? 

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven. 

Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes? 

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit meer dan 29 verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

 

Postzegels

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen? 

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje? 

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de B-post website.